Podmínky garance odborných kurzů
Asociace nabízí garantování krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých kurzů/výcviků. O garanci kurzu/výcviku rozhoduje Rada asociace CZMTA.
Garance CZMTA znamená, že Rada se zaručuje za odbornou úroveň vedoucího kurzu. Kurz je v souladu s nároky na standardy muzikoterapeutické profese.
Žadatel/é souhlasí s přijetím a dodržováním etického kodexu CREATHEAS.
Rada asociace si může vyžádat další informace, popř. osobní rozhovor.
Kriteria pro garanci muzikoterapeutických výcviků
Více podrobností:
Žádost o garanci krátkodobého kurzu (1 – 100 výukových hodin)
Žádost o garanci střednědobého kurzu (100 - 300 výukových hodin)
Žádost o garanci dlouhodobého kurzu / komplexního uceleného výcviku (300 a více výukových hodin)
Garantované kurzy:
Číslo jednací | Název | Rozsah | Datum konání | Odkaz | Vedoucí kurzu | Anotace |
2024/16 | Muzikoterapie a rytmus | 160 hodin | leden - prosinec 2025 | zde | Michaela Plecháčková | ![]() |
2025/13 | Hudební kreativita jako nástroj psychohygieny a osobnostního rozvoje | 91 hodin | Každých 14 dní v rámci aktuálního akademického roku |
Anna Neuwirthová | ![]() |
|
2025/15 | Cesta k harmonii II. | 28 hodin | 10. - 12. 10. 2025 | Markéta Gerlichová | ![]() |
|
2025/16 | Cesta k harmonii IV. | 28 hodin | 21. - 23. 11. 2025 | Markéta Gerlichová | ![]() |
|
2025/21 | Cesta k harmonii I. | 28 hodin | 7. – 9. 11. 2025 | Markéta Gerlichová | ![]() |
|
2025/23 | Hravou terapií k rozvoji dětí I. | 8 hodin | 6. 10. 2025 | Jindra Bartošová | ![]() |
|
2025/24 | Hravou terapií k rozvoji dětí I. | 8 hodin | 3. 11. 2025 | Jindra Bartošová | ![]() |
|
2025/25 | Hravou terapií k rozvoji dětí II. | 8 hodin | 28. 11. 2025 | Jindra Bartošová | ![]() |
|
2025/26 | Adaptace žáků s odlišným mateřským jazykem v základní škole | 2 hodiny | 3. 10. 2025 | Michaela Hamáčková | ![]() |
|
2025/27 | Ucelený tříletý výcvik v Psychosomatické integrativní muzikoterapii (ΨMT) | 360 hodin | 2026 - 2028 | leták | Markéta Gerlichová | ![]() |
2025/28 | Muzikoterapie a rytmus | 160 hodin | leden - prosinec 2025 | Michaela Plecháčková | ![]() |
|
2025/29 | Úvod do hlasové terapie - ochutnávka | 12 hodin | 17. - 18. 10. 2025 | Zuzana Vlčinská | ![]() |
|
2025/30 | Muziko-arte-drama-jóga I. | 16 hodin | 9. - 10. 2. 2026 | Jindra Bartošová, Linda Řeháková | ![]() |
|
2025/31 | Vhledový kurz Integrativní přístup v muzikoterapii | 25 hodin | 19. – 21. 9. 2025 | Tomáš Procházka, Zuzana Ouředníčková | ![]() |
|
2025/32 | Vhledový kurz Integrativní přístup v muzikoterapii 2 | 25 hodin | 31. 10. – 2. 11. 2025 | Tomáš Procházka, Zuzana Ouředníčková | ![]() |
|
2025/33 | Rezonanční kolébka I. | 8 hodin | bude upřesněno | Zuzana Ouředníčková | ![]() |
|
2025/34 | Cesta k harmonii I. | 28 hodin | 30. 1. – 1. 2. 2026 | Markéta Gerlichová | ![]() |
|
2025/35 | Cesta k harmonii II. | 28 hodin | 13. – 15. 2. 2026 | Markéta Gerlichová | ![]() |
Co by se vám při vzdělávání nemělo dít
K přípravě budoucího terapeuta (muziko, drama, arte, tanec ad.), patří také etika terapeutického vzdělávání, protože má přímý vliv na kvalitu terapeutické praxe a na bezpečí a pohodu studentů i budoucích klientů. Při neodborném nebo neeticky vedeném vzdělávání dochází k negativním a nepřijatelným jevům, které mají zásadní vliv na studenty i jejich budoucí praxi s klienty.
Při terapeutickém vzdělávání by vyučující neměl:
- využívat svou roli k manipulaci, nátlaku, nebo vytvoření vztahu, kde se student cítí podřízený nebo bezmocný. Terapeutické vzdělávání má podporovat autonomii a sebereflexi studentů.
- ponižovat nebo kritizovat studenty, či jinak útočit na jejich sebevědomí a důvěru v terapeutickou profesi. Terapeutické vzdělávání má vytvářet prostředí, ve kterém se studenti cítí podporováni v jejich osobním rozvoji a sebereflexi.
- prosazovat nebo upřednostňovat své osobní názory a hodnoty, nebo sdílet mnoho osobních informací o sobě. Terapeutické vzdělávání má dbát na profesionalitu a osobní hranice jedince, aby si mohl vytvářet vlastní názory a přístupy, které jsou v souladu s jeho hodnotami a profesní etikou.
- zneužívat svůj vliv, vytvářet závislé vztahy, ve kterých nutí své studenty souhlasit s jeho názory nebo přístupy. V terapeutickém vzdělávání nesmí docházet ke zneužívání moci.
- v jakékoliv formě diskriminovat své studenty. Při terapeutickém vzdělávání platí respekt ke kulturní, genderové, sexuální a další rozmanitosti studentů. Má být poskytováno inkluzivní a respektující prostředí.
- hodnotit, preferovat či odsuzovat studenty na základě osobních sympatií nebo předsudků. V terapeutickém vzdělávání má být reflektována skutečná kvalita práce studentů, a to objektivně, jasně a transparentně, nikoliv podle osobního vztahu s vyučujícím.
- zanedbávat vlastní profesní etiku. Vyučující v terapeutickém vzdělávání má být příkladem profesní etiky. To zahrnuje dodržování pravidel ochrany soukromí, pravidelný profesní rozvoj a kontinuální sebereflexi.
Terapeutické vzdělávání má studenty podporovat ve schopnosti sebereflexe, odpovědnosti za vlastní praxi a rozvíjení kompetencí, které jsou v souladu s etickými a profesními standardy terapie. Je v pořádku hledat další cesty na základě svého svobodného rozhodování a nebýt zrazován od dalšího zkoumání profesní cesty.