ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

Podmínky garance odborných kurzů

Asociace nabízí garantování krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých kurzů/výcviků. O garanci kurzu/výcviku rozhoduje Rada asociace CZMTA.

Garance CZMTA znamená, že Rada se zaručuje za odbornou úroveň vedoucího kurzu. Kurz je v souladu s nároky na standardy muzikoterapeutické profese.

Žadatel/é souhlasí s přijetím a dodržováním etického kodexu CREATHEAS.

Rada asociace si může vyžádat další informace, popř. osobní rozhovor.

Kriteria pro garanci muzikoterapeutických výcviků

Formulář pro žádost o garanci

 

Více podrobností:

Žádost o garanci krátkodobého kurzu (1 – 100 výukových hodin)

Žádost o garanci střednědobého kurzu (100 - 300 výukových hodin)

Žádost o garanci dlouhodobého kurzu / komplexního uceleného výcviku (300 a více výukových hodin)


Garantované kurzy:

Číslo jednací Název Rozsah Datum konání Odkaz Vedoucí kurzu Anotace
2024/16 Muzikoterapie a rytmus 160 hodin leden - prosinec 2025 zde Michaela Plecháčková Anotace-2024-16.pdf
2025/13 Hudební kreativita jako nástroj psychohygieny a osobnostního rozvoje 91 hodin Každých 14 dní v rámci aktuálního akademického
roku
  Anna Neuwirthová Anotace-2025-13.pdf
2025/15 Cesta k harmonii II. 28 hodin 10. - 12. 10. 2025   Markéta Gerlichová Anotace-2025-15.pdf
2025/16 Cesta k harmonii IV. 28 hodin 21. - 23. 11. 2025   Markéta Gerlichová Anotace-2025-16.pdf
2025/21 Cesta k harmonii I. 28 hodin 7. – 9. 11. 2025   Markéta Gerlichová pdfAnotace-2025-21.pdf
2025/23 Hravou terapií k rozvoji dětí I. 8 hodin 6. 10. 2025   Jindra Bartošová pdfAnotace-2025-23.pdf
2025/24 Hravou terapií k rozvoji dětí I. 8 hodin 3. 11. 2025   Jindra Bartošová pdfAnotace-2025-24.pdf
2025/25 Hravou terapií k rozvoji dětí II. 8 hodin 28. 11. 2025   Jindra Bartošová pdfAnotace-2025-25.pdf
2025/26 Adaptace žáků s odlišným mateřským jazykem v základní škole 2 hodiny 3. 10. 2025   Michaela Hamáčková pdfAnotace-2025-26.pdf
2025/27 Ucelený tříletý výcvik v Psychosomatické integrativní muzikoterapii (ΨMT) 360 hodin 2026 - 2028 leták Markéta Gerlichová pdfAnotace-2025-27.pdf
2025/28 Muzikoterapie a rytmus 160 hodin leden - prosinec 2025   Michaela Plecháčková pdfAnotace-2025-28.pdf
2025/29 Úvod do hlasové terapie - ochutnávka 12 hodin 17. - 18. 10. 2025   Zuzana Vlčinská pdfAnotace-2025-29.pdf
2025/30 Muziko-arte-drama-jóga I. 16 hodin 9. - 10. 2. 2026   Jindra Bartošová, Linda Řeháková pdfAnotace-2025-30.jpg
2025/31 Vhledový kurz Integrativní přístup v muzikoterapii 25 hodin 19. – 21. 9. 2025   Tomáš Procházka, Zuzana Ouředníčková pdfAnotace-2025-31.pdf
2025/32 Vhledový kurz Integrativní přístup v muzikoterapii 2 25 hodin 31. 10. – 2. 11. 2025   Tomáš Procházka, Zuzana Ouředníčková pdfAnotace-2025-32.pdf
2025/33 Rezonanční kolébka I. 8 hodin bude upřesněno   Zuzana Ouředníčková pdf
2025/34 Cesta k harmonii I. 28 hodin 30. 1. – 1. 2. 2026   Markéta Gerlichová pdfAnotace-2025-34.pdf
2025/35 Cesta k harmonii II. 28 hodin 13. – 15. 2. 2026   Markéta Gerlichová pdfAnotace-2025-35.pdf

 

Výše uvedené kurzy jsou v souladu s pravidly kladenými na vzdělávání podle standardů EMTC, které CZMTA uznává. 

CZMTA garantuje vzdělávání v muzikoterapii v ČR pouze ve výše uvedených kurzech kontrolovaných CZMTA a na magisterském studiu Muzikoterapie při Ústavu speciálně pedagogických studií UPOL

Při výběru vzdělávacích programů jiných poskytovatelů výše uvedené principy a standardy nemůžeme garantovat.

Co by se vám při vzdělávání nemělo dít

K přípravě budoucího terapeuta (muziko, drama, arte, tanec ad.), patří také etika terapeutického vzdělávání, protože má přímý vliv na kvalitu terapeutické praxe a na bezpečí a pohodu studentů i budoucích klientů. Při neodborném nebo neeticky vedeném vzdělávání dochází k negativním a nepřijatelným jevům, které mají zásadní vliv na studenty i jejich budoucí praxi s klienty.

Při terapeutickém vzdělávání by vyučující neměl:

  • využívat svou roli k manipulaci, nátlaku, nebo vytvoření vztahu, kde se student cítí podřízený nebo bezmocný. Terapeutické vzdělávání má podporovat autonomii a sebereflexi studentů.
  • ponižovat nebo kritizovat studenty, či jinak útočit na jejich sebevědomí a důvěru v terapeutickou profesi. Terapeutické vzdělávání má vytvářet prostředí, ve kterém se studenti cítí podporováni v jejich osobním rozvoji a sebereflexi.
  • prosazovat nebo upřednostňovat své osobní názory a hodnoty, nebo sdílet mnoho osobních informací o sobě. Terapeutické vzdělávání má dbát na profesionalitu a osobní hranice jedince, aby si mohl vytvářet vlastní názory a přístupy, které jsou v souladu s jeho hodnotami a profesní etikou.
  • zneužívat svůj vliv, vytvářet závislé vztahy, ve kterých nutí své studenty souhlasit s jeho názory nebo přístupy. V terapeutickém vzdělávání nesmí docházet ke zneužívání moci.
  • v jakékoliv formě diskriminovat své studenty. Při terapeutickém vzdělávání platí respekt ke kulturní, genderové, sexuální a další rozmanitosti studentů. Má být poskytováno inkluzivní a respektující prostředí.
  • hodnotit, preferovat či odsuzovat studenty na základě osobních sympatií nebo předsudků. V terapeutickém vzdělávání má být reflektována skutečná kvalita práce studentů, a to objektivně, jasně a transparentně, nikoliv podle osobního vztahu s vyučujícím.
  • zanedbávat vlastní profesní etiku. Vyučující v terapeutickém vzdělávání má být příkladem profesní etiky. To zahrnuje dodržování pravidel ochrany soukromí, pravidelný profesní rozvoj a kontinuální sebereflexi.

Terapeutické vzdělávání má studenty podporovat ve schopnosti sebereflexe, odpovědnosti za vlastní praxi a rozvíjení kompetencí, které jsou v souladu s etickými a profesními standardy terapie. Je v pořádku hledat další cesty na základě svého svobodného rozhodování a nebýt zrazován od dalšího zkoumání profesní cesty.

MŠMT
WFMT
EMTC
CREATHEAS